Telemark

Den Danske Skiskole udbyder telemark kurser, ofte i forbindelse med de store kursusuger forår og efterår i Hintertux. Telemark indgår også i instruktøruddannelsen som 2. glideredskab.

Kursusudbudet inden for telemark er:

Teknik med fokus på personligt potentiale og udfordringer med telemark skiløbet; et kursus der også giver mulighed for at prøve telemark som turski "randonnée" samt sikkerhed vedr. skitouring.

BTI (Basis Telemark Instruktør) som uddanner kursisten til at kunne undervise turister, gæster og elever i telemark skiløb.

Kurset lægger stor vægt på formidling og pædagogik. Derudover vil kursisten blive trænet i egenfærdighed og telemark skiløbets glæder og muligheder. Kurset munder ud i følgende eksaminer: undervisningspraktik, teori og egenfærdighed på ski.

Hold øje med kursuskalenderen for kommende kurser i telemark!