BSI1 - grunduddannelse del 1

Der er ingen optagelsesprøve til BSI1 kurset. Det kræves dog at du er en meget erfaren skiløber med talrige uger på ski. Det vil også være en fordel hvis du tidligere har modtaget undervisning, så du derigennem har en fornemmelse af, hvad der kræves for at ændre dit skiløb.

Du skal være indstillet på et meget krævende og intensivt kursus, hvor du skal være parat til at ændre din opfattelse af skiløbet radikalt. Du skal være klar over, at det ikke er nok blot at være en god skiløber, men at du måske skal lave store ændringer i skiløbet for at være et godt forbillede som skiinstruktør.

Deltagelse kræver indbetaling af kursuslicens til Den Danske Skiskole på 100 kr. Denne licens gælder for ét kalenderår. Husk at skrive både navn og kursuslicens ved indbetaling.

Kurset indeholder bl.a.:

• Egenfærdighedstræning
  • Træning af skolesving
  • Undervisningsmoduler
  • Alpin teori om aftenen
  • Videoanalyse af eget skiløb
  • Eksamen i teori og egenfærdighed (en bunden opgave fx store sving over i kortsving) og skolesving

OBS: Undervisningsmodulet på BSI1, skal godkendes af uddanneren som bestået.

Krav til kurset:

• Du skal være fyldt 16 år i indeværende år. Er du det ikke inden kursusstart, så kontakt kontoret. Såfremt du allerede har været på teknikkursus, og har bestået BSI1 Egenfærdighed kan du få dispensation. Kontakt kontoret for dette.
  • Du skal være en meget erfaren skiløber
  • Du skal kunne køre med parallelle ski
  • Du skal køre med stavisæt
  • Du skal kunne komme ubesværet ned at røde og sorte pister med god hastighed uden at miste kontrollen
  • Du skal kunne køre i ujævnt terræn og opkørt sne med nogenlunde rytme og kontrol
  • Du skal være i besiddelse af Alpin manual som kan købes i vores webshop til 399 kr.
  • Du skal indbetale kursuslicens 100 kr.
  • Du skal være medlem af en skiklub under Danmarks Skiforbund

Det anbefales kraftigt at læse manualen grundigt inden kursets begyndelse.

Lyder det til at være for store krav til dit eget skiløb, kan du begynde med vores teknikkursus. Her får du meget større bevidsthed om hvad der kræves for at blive skiinstruktør.

Hvis en kursist har et niveau som begrænser det øvrige hold, har uddanneren muligheden for at flytte vedkommende til et teknikhold.

OBS: En kursist skal forsøge at bestå sine eksaminer og reeksaminer inden for et givent kursus inden for fire år. Såfremt dette ikke sker, frafalder kurset og retten til reeksamen - og kurset skal tages om. Såfremt forsøget på at bestå en reeksamen sker via deltagelse på DDS-kontinuantkurser eller det respektive ordinære kursus vil perioden forlænges med fire år fra seneste kursus. Dette gælder ikke eksterne reeksaminer. Du kan læse mere om eksamination og de tilhørende regler her