PSI3 - professionel skiinstruktør

PSI 3 er et af modulerne i PSI uddannelsen. Kurset er det afsluttende instruktørkursus hvor der gennemgås egenfærdighed, skolesving, undervisning og teori på et professionelt niveau.

Du kan med din BSI uddannelse tilmelde dig dette kursus. Det er dog væsentligt at understrege at der er et stort niveauspring fra fuld BSI til PSI, det anbefales derfor at du får en del uger på ski imellem disse kurser.

Kurset indeholder bl.a.:

• Egenfærdighedstræning
  • Skolesvingstræning
  • Videoanalyse af potentielle elever
  • Teori om aftenen
  • Undervisningspraktik med elever på højt niveau
  • VIdeoanalyse af eget skiløb
  • Eksamen i undervisning, teori, videoanalyse, skolesving og egenfærdighed (en bunden opgave og et friløb).

Krav til kurset:

• Du skal være fyldt 18 år i indeværende år
  • Du skal have bestået BSI (1+2 + 12 timers førstehjælp)
  • Det kræves, at du har minimum 100 timers undervisningserfaring for at kunne deltage på PSI3 kurset. Du bedes sende dokumentation herfor til kontoret på mail info@dendanskeskiskole.dk
  • Du skal have indbetalt kursuslicens eller årsmærke
  • Du skal være medlem af en skiklub under Danmarks Skiforbund

OBS: Det er IKKE et krav at du har været på PSI1 eller PSI2 før dette kursus.

OBS: En kursist skal bestå sine eksaminer og reeksaminer inden for et givent kursus inden for fire år. Såfremt dette ikke sker, frafalder kurset og retten til reeksamen - og kurset skal tages om. Du kan læse mere om eksamination og de tilhørende regler her