Eurotrainer

Eurotrainer (ETR) er for dig der ønsker at blive en del af uddannertruppen i Den Danske Skiskole og undervise på vores kurser. ETR er et internt niveau, som ikke giver supplerende international anerkendelse, men hvis primære formål er at rekruttere til uddannertruppen. Kurset afholdes hvert år af én uges varighed i slutningen af sæsonen.

For ansøgning om deltagelse på ETR bedes du læse dette dokument: Eurotrainer procedure.pdf

Du kan se, hvordan du skal bygge en ansøgning til ETR op her:Eurotrainer ansøgning - eksempel.pdf

Kurset indeholder bl.a.:

• Egenfærdighedstræning i sværsne/hældning/pukler/off piste o.lign.
  • Skolesvings- og demotræning.
  • Alpin teorikursus om aftenen.
  • Undervisningspraktik med "rigtige" elever
  • Videoanalyse af eget skiløb.
  • Videoanalyse af potentielle elever.
  • Ingen afsluttende eksamen

EUROTRAINER KURSUS 2024:

Eurotrainerkurset 2024 afholdes d. 4. maj - 11. maj 2024 på Hintertuxgletsjeren.

Formålet med ETR-kurset er at rekruttere til uddannertruppen og sigter mod at give aspiranterne kompetencer og forudsætninger for at uddanne skilærere. Ved at lade ETR køre sideløbende med de ordinære DDS-kurser, bliver ETR et mere professionsorienteret kursus, hvor aspiranterne får mulighed for at undervise rigtige BSI-kursister; både i sneen og i teorilokalet. Dernæst giver Hintertux bl.a. mulighed for at få et tydeligt blik for variationen inden for krav og kriterier på de forskellige niveauer.

Deadline for ansøgning: 25. februar 2024 kl. 23.59
Udtagelse: 4. marts 2024

Ansøgning sendes til info@dendanskeskiskole.dk

Ved spørgsmål ring da til kontoret eller send en mail :-)

Vi håber, at du har mod på at prøve kræfter med Eurotrainer kurset - vi hepper på dig!