BSI2 - grunduddannelse del 2

BSI2 kurset er anden del af Basic Ski Instructor uddannelsen. Hvis du har bestået BSI1 kurset, kan du tage med på BSI2 kurset.

Niveauet er skimæssigt et par trin over BSI 1, og det anbefales derfor at have nogle uger på ski efter BSI 1 er bestået, før tilmelding til BSI 2.

Kurset indeholder bl.a.:

• Teori
  • Træning i egenfærdighed
  • Træning af skolesving
  • Undervisningsmodul og afsluttende eksamen i undervisning
  • Videoanalyse af eget skiløb.
  • Teorieksamen, samt eksamen i skolesving og egenfærdighed (en bunden opgave og et friløb).

Krav til kurset:

• Du skal være fyldt 16 i indeværende år. Er du det ikke inden kursusstart, så kontakt kontoret.
  • Du skal have gennemført BSI1 og bestået egenfærdighed
  • Du skal være i besiddelse af Alpin manual som kan købes i vores webshop for 399 kr.
  • Du skal indbetale kursuslicens 100 kr.
  • Du skal være medlem af en skiklub under Danmarks Skiforbund

OBS: En kursist skal forsøge at bestå sine eksaminer og reeksaminer inden for et givent kursus inden for fire år. Såfremt dette ikke sker, frafalder kurset og retten til reeksamen - og kurset skal tages om. Såfremt forsøget på at bestå en reeksamen sker via deltagelse på DDS-kontinuantkurser eller det respektive ordinære kursus vil perioden forlænges med fire år fra seneste kursus. Dette gælder ikke eksterne reeksaminer. Du kan læse mere om eksamination og de tilhørende regler her