Eurotest

Denne side er ikke opdateret. Kontakt kontoret hvis du er interesseret.

For at opnå det europæiske topniveau, EU Professionel (MoU), skal du tage Eurotesten og Eurosecurity I og II.

Der afvikles regelmæssigt Eurotest i Østrig, Frankrig, Italien og Tyskland, og i hvert land er der særskilt procedure for tilmelding til testen. Du kan se en oversigt nederst over hvor og hvornår den afholdes i de pågældende lande.

I Italien skal du undersøge hvilket Collegio Regionale som afholder Eurotesten (se oversigt over tid og sted nederst), og tilmeldingen sker ved at sende en mail til DDS, som tilmelder og videreformidler kontakt til arrangøren. Husk at være ude i god tid, da tilmeldingsfristen ofte er flere uger før testen.

I Franrkig er tilmeldsingsproceduren som beskrevet nedenfor. Ønsker du at tilmelde dig i de øvrige lande, kan du søge efter tilmeldingsformularen på forbundenes hjemmeside eller kontakte DDS' kontor for hjælp til registrering.

Tilmelding Frankrig

Deltagelse i Eurotest i Frankrig kræver, at du er færdiguddannet PSI'er (har ISIA niveau) eller har arbejdet som stagiaire i Frankrig. Vi kan ikke garantere at en eventuel dispensation for eksamener på PSI uddannelsen vil blive godkendt. Tilmeldingsproceduren i Frankrig foregår via en individuel tilmelding til det franske ministerium Jeunesse et Sports og en godkendelse gennem Den Danske Skiskole.
Vær opmærksom på at du ikke på forhånd kan vælge hvilken dag du vil tage testen, men blot tilmelde dig perioden og efterfølgende modtage yderligere info om det præcise tidspunkt.

Tilmeldingsprocedure:

1) Send en mail til kontoret info@dendanskeskiskole.dk, hvor du skriver:

- fulde navn

- fødselsdato og -sted

- datoer og sted for testen

Herefter sender kontoret de officielle papirer videre til de franske myndigheder. Vær opmærksom på at overholde deadline for tilmelding, da vi samler alle kandidater i én liste.

2) Log ind på det franske ministerium Jeunesse et Sports hjemmeside for at foretage en individuel tilmelding: www.pnmesa.fr

Her vil du efter udfyldning af dine personlige oplysninger kunne downloade tilmeldingsformularen. Se eksempel på dossier d´inscription:

Eksempel på dossier d´inscription 2014.pdf og følg vejledningen nedenfor.

3) Send afslutningsvis tilmeldingsformularen med bilag til følgende adresse:

Marc VERNIER

D.D.C.S de l'Isère

BAT 2 - CA

1 Rue Joseph Chanrion CS20094

39032 Grenoble Cedex 1

FRANCE

Tlf:+33 (0)457386533
Email: marc.vernier@isere.gouv.fr

Kun kandidater som har tilmeldt sig individuelt og hos os vil komme i betragtning til at deltage i Eurotesten.

Vejledning:

www.pnmesa.fr logger du ind med mailadresse og login.

Tilmeldingsformularen finder du her: Inscriptions --> sports montagne --> ski alpin --> her vælger du hvilken Eurotest/periode

Er din "profil" i øverste faneblad udfyldt, vil disse oplysninger blive overført til "inscription à un examen" --> afslut med "valider l´inscription".

Herefter får du at vide at din registrering er sket fyldestgørende og du kan nederst downloade "dossier d´inscription". På samme side får du også info om at du skal sende dine papirer af sted senest d. 31/10 (for afsendelse fra Danmark, regn med ekstra dage. Frankrig skal have papirerne senest d. 2/11) og at du modtager din indkaldelse 2 uger inden testens afholdelse.

Du udskriver 1) formularen, udfylder og sender denne med:

2) påklistret pasfoto

3) kopi af pas

4) 3 frankerede kuverter med dit navn og adresse

5) en lægeerklæring (certifikat bagerst i dossier d'inscription)

6-10) bevis for instruktørniveau/uddannelse. Er du instruktør med ISIA niveau, finder du dit bevis under din profil/niveau på www.dendanskeskiskole,dk.

De anførte punkter henviser til formularens bilag. Punkt 6-10 er enten dokumentation i form af instruktørbevis, bevis for test technique (stagiaire) eller livret de formation.

OBS: husk sted, dato og underskrift på 1. side

Regler:
En række forløbere sætter en estimeret tid for 0 FIS point, og kandidaten skal ligge indenfor denne tid + 18 % , og for kvinder + 24 %. Kommer du ikke igennem ved første løb, får du et nyt forsøg med en ny 0-tid.
Løberen skal være iført anbefalet udstyr til storslalom og hjelm er obligatorisk. Der er ingen krav til skitype, dog skal der være en ski på hver fod!