Jobmuligheder

Som uddannet instruktør fra Den Danske Skiskole har du mange muligheder for at undervise på ski rundt omkring i hele verden.

Nedenfor kan du læse om hvad du kan med de forskellige uddannelsesniveaer.

BSI1
Med BSI1 uddannelsen har du bl.a. mulighed for at arbejde i Norge, Sverige, nogle steder i Østrig, Canada, Japan, Schweiz og Italien. Som BSI1'er kan du også undervise i din lokale skiklub.

Fuld BSI
Når du har bestået de to moduler på BSI uddannelsen (BSI1 og BSI2 og førstehjælp) og kan kalde dig instruktør med BSI niveau, er der mange muligheder for at undervise på ski. Du kan blive ansat i skiskoler i Østrig, Norge, Sverige, Japan, Canada, Italien og Schweiz.

Fuld PSI
Når du er færdiguddannet Professional Ski Instructor, er mulighederne uendelige. Du får licens til at undervise på alle destinationer verden rundt, da uddannelsen er anerkendt i hele verden gennem det internationale skilærerforbund ISIA.
Den Danske Skiskole har en unik aftale med det franske skilærerforbund, som gør det muligt at arbejde i Frankrig med fuld PSI. Pga. de høje lønninger og den store fleksibilitet i Frankrig, er der mange PSI'ere der vælger dette.

Hvordan får jeg jobbet?

Du kan læse mere om hvordan du søger skiinstruktørjob her:

Hvordan søger jeg job som skiinstruktør?.pdf

Og bruge nedenstående skitser til at finde inspiration til jobansøgningen:

Jobansøgning_engelsk.docx

Jobansøgning_tysk.docx

Se mere om hvilke destinationer du fx kan ansøge til i vores jobbank (midlertidigt ude af drift). Hvis du har nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 61 79 43 26 eller på info@dendanskeskiskole.dk

Vi samarbejder bl.a. med skiskoler på følgende destinationer:

• Livigno, Italien
  • Whistler, Canada
  • Nozawa Onsen, Japan

Dog skal det siges at BSI1’ere, fuld BSI'ere samt PSI'ere på egen hånd igennem de sidste fyrre år har fået ansættelser i en lang række skiskoler rundt omkring i hele verden.
DDS har blot ved enkelte skiskoler valgt at etablere et yderligere samarbejde, for at lette vejen.

Skiklubber

Det er også muligt at arbejde for danske skiklubber. Der er dog visse regler som skal følges, når det handler om instruktion på klubture i udlandet. Kontakt evt. skiklubben for mere info.

Du læse mere om retningslinjerne for skiinstruktion med skiklub i Frankrig, Italien og Østrig her: (kommer snart)