Alpin manual

Alpin manualen er Den Danske Skiskoles teoribog på skiinstruktøruddannelsen.

Målet med Alpin manual er at formidle de principper om skiløb og undervisning, der understøtter Den Danske Skiskoles visioner, til skiinstruktører. Den henvender sig direkte til skiinstruktører og er med til at danne grundlag for eksaminationen på Den Danske Skiskoles instruktørkurser.

Hvis du er ny underviser, vil denne manual fungere som en hjælp til at opbygge kundskab og ressourcer, således at du vil kunne forstå skiløb og undervise effektivt. Hvis du allerede har erfaring, vil denne manual konsolidere og udbygge din eksisterende viden og hjælpe dig til at forbedre dig teknisk og teoretisk.

Teorien i manualen skal bruges til:

• at kunne indfange en mangfoldighed af problemstillinger
  • at kunne systematisere og give overblik
  • at kunne anvendes til såvel analyse som planlægning af undervisning

Med Alpin manualen sikrer du dig et fyldestgørende teoretisk fundament før du kommer ud at undervise første gang.

God læselyst!

Køb Alpin manualen her!

E-bøger og gymnasiemateriale

Her kan du downloade gratis e-bøger samt gymnasiemateriale:

Kommer snart!

BRC-håndbogen

Du kan downloade BRC-håndbogen gratis her:

BRC Håndbogen V1.pdf