Medlemskaber & ID-kort

Medlemskab

For at deltage på vores kurser skal du have indbetalt kursuslicens på 100 kr. Det gælder for alle kurser, at man som minimum har betalt licensen. Da Den Danske Skiskole er en non-profit organisation kan man også vælge at støtte organisationen med et årligt medlemskontingent på 100 kr.

Vi bruger flest penge på at varetage de profesionelle skiinstruktørers interesser i forbindelse med internationale forhandlinger. Derfor stiger prisen på medlemskab i takt med uddannelsesniveauet.

Priserne for licenserne/medlemskontingenterne kan du se herunder:

• Kursuslicens/medlemskab: 100 kr.
  • DAPSI licens: 400 kr.
  • IVSI licens: 450 kr.
  • ISIA licens: 600 kr.

OBS: Hvis du har indbetalt licens som instruktør (i form af årsmærkerne DAPSI, IVSI eller ISIA) gælder dette som kursuslicens ved deltagelse på kurser. Det er derfor ikke nødvendigt både at købe kursuslicens og årsmærke. Er du instruktør og skal undervise den kommende sæson, skal du være i besiddelse af et ID-kort med påklistret årsmærke.

Du kan købe kursuslicens/medlemskab eller årsmærke under din profil under fanen 'Medlemskaber'.

ID-kort

For at have ret til at undervise som skiinstruktør, skal du have et bevis på dit uddannelsesniveau. Det får du med et ID-kort. Hvis du underviser uden ID-kort eller ikke opfylder de nationale lovkrav, er Den Danske Skiskole ikke behjælpelige ved evt. problemer eller konflikter med myndigheder. Udover ID-kortet skal du også have et gyldigt årsmærke, som du skal klistre på dit ID-kort (se ovenstående priser).
OBS: hvis du kun er BSI1'er kan du søge jobs på baggrund af dit kursusdiplom - kontakt kontoret hvis du mangler dit kursusdiplom

Typer af ID-kort

• BSI: Er for dig der har bestået både BSI1 og 2, samt har bestået et 12 timers førstehjælpskursus.
  • ISIA: Er for dig der har bestået BSI samt hele PSI.

I særlige tilfælde kan der søges om dispensation for en midlertidig ISIA status. Dette sker ved at sende en mail til kontoret på info@dendanskeskiskole.dk, hvori du beskriver hvorfor du mener du skal have dispensation for det pågældende niveau.

Bestilling af ID-kort

Du bestiller dit ID-kort på webshoppen her.

Når du bestiller dit ID-kort, skal du desuden sende en mail til kontoret på info@dendanskeskiskole.dk med følgende informationer:
- Kort type: BSI eller ISIA
- Dit fulde navn
- Din fødselsdato
- Din hjemby
Vedhæft et digitalt foto af dig i pasfoto format

Praktisk

ID-kortene koster 40 kr. stykket og er inkl. porto.

ID-kortene produceres kun 2 gange årligt 1/11 og 15/1, så bestil det i god tid!