COVID-19/Corona situationen, og Den Danske Skiskoles anbefalinger og beslutning

Der tegner sig nu et meget alvorligt billede af situationen i forhold til smittespredningen. Derfor ændrer regeringen og myndighederne strategi og fraråder unødvendig kontakt mellem borgerne og lukning af institutioner.

I det lys har Danmarks Skiforbund besluttet at aflyse alle arrangementer resten af marts måned – med mulighed for forlængelse. Det gælder Danmarks Mesterskaber, kurser, møder, seminar etc.

Konsekvensen i forhold til Den Danske Skiskoles aktiviteter er, at alle kurser indtil, i første omgang d. 29. marts 2020, er aflyst.

Vi anbefaler samtidig vores samarbejdspartnere i forhold til Den Danske Skiskoles kurser til at gøre det samme.

Vi anbefaler alle at følge myndighedernes anvisninger omhyggeligt. Det gælder særligt i forhold til udlandsrejser.

Vores medarbejdere vil i det omfang, det er muligt, arbejde hjemmefra med sædvanlig betjening af medlemmernes forespørgsler.

Vi anbefaler ligeledes at planlagte ture til udlandet ikke afvikles, og skulle man komme hjem fra aktiviteter i et af de lande som af Udenrigsministeriet er identificeret som RØD, anbefales det at følge Udenrigsministeriets anvisninger om karantæne.

Ligeledes vil Den Danske Skiskole følge og formidle Danmarks Skiforbund og Danmarks Idrætsforbunds anbefalinger og retningslinjer.

Den Danske Skiskole ønsker ikke at tage nogen unødige risici og går ud fra, at vores medlemmer anlægger samme tilgang til udfordringerne.

Vedrørende afvikling af Tux kursus uge 19, vil vi snarest muligt vende tilbage med yderligere information.

Vi vil løbende holde medlemmerne orienteret om situationen via www.dendanskeskiskole.dk.

Har medlemmer og kursister spørgsmål vedrørende COVID-19/Coronavirusen, så kan Iben H. Stubbe kontaktes via https://dendanskeskiskole.dk/kontakt/kontorpersonale