Ski og alarmering

Der var gang i både hjertestarter og termotæpper da Den Danske Skiskole afholdt førstehjælpskurser d. 25/8.

For 9 af kursisterne stod dagen på 12 timers undervisning i genoplivning, hjerte-lungeredning, stabilt sideleje mm. og afsluttede dagen med et splinternyt bevis. Således er de godt klædt på til den kommende sæson på ski. De øvrige kursister, deraf to uddannere, fulgte kurset i 4 timer og fik opdateret førstehjælpsbeviset. Flere af kursisterne er allerede i gang med deres BSI og deltager også på kurserne i uge 42 til Hintertux.

Er du i gang med at uddanne dig til skiinstruktør gennem Den Danske Skiskole er førstehjælpskurset en obligatorisk del af BSI uddannelsen. Derudover stiller vi krav til at din førstehjælp holdes opdateret hvert 3. år, så du kan agere kompetent og med godt overblik, hvis uheldet er ude på pisten.

Den Danske Skiskole udbyder kurser i førstehjælp forår og efteråret - så hold øje med kursuskalenderen og nyhedsbrevet for kommende kurser.

Ha' en god sæson og pas godt på dig selv på ski!