1 Godkendelse af dagsorden og valg af referent/ordstyrer
Dagsorden godkendt/punkterne 7.1, 7.2, 8.1 og 8.3 flyttet til dagsorden for kommende møde den 26/9. PS blev valgt til ordstyrer LBJ blev valgt til referent |
2 Bemærkninger til sidste mødereferat (møde 26-06-2012)
Referat af mødet den 26/6 er godkendt. |
3 Orientering fra kontoret /AO og LBJ
Kontoret orienterer om den kommende store kursusuge – Hintertux uge 42, kursuskalenderen, teoriprøve i Danmark og hjemmeside.
Hintertux uge 42: Tilmeldt 271 kursister inkl. 30 uddannere. Uge 41 er aflyst pga. for få tilmeldte. Uge 41/43 skal profileres igen til næste år, men kommunikeres ud i bedre tid.
Kursuskalender: Følgende kurser er opslået i kursuskalenderen: teoriprøve i Danmak, Tux uge 42, PSI 1 uge 44, Langrendskursus uge 48, PSI 1 i dec (på tegnebrættet), PSI 2 uge 3 og ugen efter påske, Oure BSI 1 og 2 i dec. Reeksamen har endnu ikke en fastslået dato. Der tilføjes til dette punkt at vi mangler et off piste kursus så folk kan blive bedre rustet til PSI 2. En teknik off piste workshop i St. Anton.
Teoriprøve i DK: Den 22. sept. Afholder vi teoriprøver for BSI 1 og 2 i Brøndby, Idrættens Hus kl. 10-15 Undervisere: Philip Saerens og Anders Lysemose Deltagerantal: 8 BSI 1, 6 BSI 2 (deadline for tilmelding ikke overskredet) Prøveform: PS har udarbejder multiple choice prøver for både BSI 1 og BSI 2
Hjemmesiden: Kontoret orienterer om hvordan kursustilmelding via hjemmesiden gør at vi i år er meget mere foran. Kontoret har i opstartsprocessen taget småting med Sune og lavet ændringer løbende. Kontoret samler al feedback og laver en opdatering (2.0) efter et møde med Sune i november. Statistik/udtræk fra hjemmesiden: vi skal gøre os klart, inden Sune gør et stort arbejde i at lave udtræk fra hjemmesiden, hvilke data vi vil have ud af det og er det noget vi skal investere tid og penge i. Det vil med tiden være muligt at trække historik ud af den nye hjemmesiden. Beslutning: vi får en kopi af backup fil og sletter Typo3. På seminaret skal vi beslutte brugen af udtræk og et tilbud fra Sune hvis han skal lave databasen om. - Kursushistorik for hver kursist
MUS samtaler: PS har afholdt samtaler med AO og LBJ |
4 Regnskab og budget
AO fremlægger regnskab |
5 Orienteringspunkter
5.1 Info fra Danmarks Skiforbunds bestyrelsesmøde /PS
PS orienterer om DSkiFs bestyrelsesmøde den 25/8 2012 Fremtidigt møde mellem PS og HN om samarbejdet DDS og DSkiF: - Danske Bank, økonomiudvalget, tegningsretten, vedtægterne - Oversigt over kontorforhold DDS - En hensigtserklæring - Kommunikationsstrategi - Mødet planlægges at ligge i september Nyvalgt repræsentant for DSkiF’s i DDS’ bestyrelse: Nikolaj Kolte |
6 Beslutningspunkter
6.1 Rabataftale med SkiArena / IndoorSki
IndoorSki har sendt oplæg til rabataftale mellem IndoorSki/SkiArena og DDS
Beslutning: - At vi ikke kan imødekomme forespørgslen grundet administration og at vi er en non-profit organisation, hvor avancen ville betyde et underskud. - At vi skal have en sponsorstrategi så lignende sager fremover kan vurderes i et forretningsmæssigt perspektiv. - PS og AO skal komme med oplæg til en kategorisering af sponsorer/ hvad er en fair pakke. En fremadrettet sponsorstrategi. Jf. Bilag til pkt. 6.1 |
7 Opfølgningspunkter
7.1 DDS Magasin /AO –rykket til mødet den 26/9 2012
Jf. Bilag til pkt. 7.1 |
7.2 Igangværende sager i Redmine /LBJ –rykket til mødet den 26/9 2012
Jf. Bilag til pkt. 7.2 |
8 Punkter til drøftelse
8.1 Hjemmesiden –rykket til mødet den 26/9 2012
|
8.2 Årshjul /LBJ
Kontoret fremlægger forslag til ændring af årshjulet: evt. at skære ned på antallet af møder i efteråret nu hvor årsmødet er rykket frem til foråret. Beslutning: det blev besluttet ikke at afholde møde i oktober eftersom årsmødet er flyttet. Næste møde: torsdag den 15/11. Bestyrelsesmøde/julefrokost afholdes lørdag den 24/11. Jf. Bilag til pkt. 8.2 |
8.3 Ny manual /LBJ –rykket til mødet den 26/9 2012
|
8.4 DDS og DSkiF /AO
DDS’ kontorforhold blev inddraget i en drøftelse om samarbejdet mellem DDS og DSkiF. Det er besluttet at indkalde til møde med Forbundet med henblik på at få afklaring på DDS’ råderet over egne midler (juridisk) og tvunget medlemskab af skiklub (medlemmerne). Derudover en forståelse for sameksistensen DDS/DSkiF på kontoret. Der skal fremlægges en løsningsmodel for hvordan vi får fuld råderet over egne mål og midler. Eksekvering: RL (ansvarlig) og AN kigger på historik og det juridiske. AO og AN (juridisk): kontraktdata, DIF, kopi af fuldmagt. Deadline: 3 uger til forberedelse af mødet (slutningen af september). Jf. Bilag til pkt. 8.4 |
StrategimødeDen 7. – 9. sept. 2012 |
Indhold
1 Prioritering og udbytte........................................................................................................................ 1
2 Kontorets mandat til beslutninger (mere selvledende)............................................................................ 1
3 Case: Magasin og feedback fra bestyrelsen.......................................................................................... 2
4 Kommunikation/synlighed................................................................................................................... 2
1 Prioritering og udbytte
Prioritering for strategimødet:
Udbytte af strategimødet:
|
2 Kontorets mandat til beslutninger (mere selvledende)
Det praktiske/operationelle over for det strategiske
Opsummering:
Hvis et projekt er planlagt og budgetteret, har kontor/AO råderum, og bestyrelsen har tiltro til at kontoret ikke laver fejldisponeringer. |
3 Case: Magasin og feedback fra bestyrelsen
En ramme for hvordan processen med DDS magasin kunne have forløbet så det stod mere klart for kontoret hvad der var stop and go. Dette skal kommunikeres ud til bestyrelsen alt efter hvilket svar der ønskes fra kontorets side. En procedure for dette skal ligge klart og at kontoret i planlægningsfasen ikke skal modtage indvendinger fra bestyrelsen. I denne procedure ligger kontorets vurdering af projektet og mulighed for gennemførelse, ud fra hvilke bestyrelsen vil kunne vurdere hvad der skal ske. Med henblik på kontorets beslutninger (selvkørende) skal der ligge en klar beløbsramme. Ovenstående blev skitseret ud fra følgende skema:
Mandat: Bestyrelsen vil gerne give et ret vidtrækkende mandat og der skal udarbejdes nogle retningslinjer for dette. |
4 Kommunikation/synlighed
Mål: en plan for hvordan vi kommunikerer
Kommunikation i forhold til medlemmer/ inklusion af medlemmer På strategimødet blev fremlagt følgende ideer til involvering af medlemmerne, hvilket lægges som sager i Redmine:
Ekstern kommunikation: sponsorstrategi fremadrettet |